Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Wczesne Wspomaganie Rozwoju (WWR)

Jesteśmy certyfikowaną placówką PYRAMID
stosującą metodę

Wydarzenia

Co jest ważne z perspektywy Rodzica, żeby dobrze rozpocząć przygodę z PECS? Z jakimi codziennymi wyzwaniami mierzą się Rodzice? Czy komunikacja funkcjonalna realnie wpływa na […]

Plan dnia Dla kogo? Dla małych i dużych! Dla każdego w dostosowanej do potrzeb formie. Plan dnia, mini plan dnia, plan aktywności, kalendarz – każdemu […]

Dotychczas, podczas wprowadzania PECS (faza I-III), nasz uczeń nauczył się wyrażania próśb do różnych partnerów komunikacyjnych, w różnorodnych sytuacjach i  miejscach.   W fazie IV, V […]

Uczeń, który gotów jest do rozpoczęcia Fazy III wytrwale nawiązuje komunikację. Poznał bowiem MOC komunikacji. Nauczył się, że komunikowanie polega na zwróceniu się do partnera […]

W FAZIE II będziemy uczyć naszych uczniów pokonywania odległości i wytrwałości w komunikowaniu się. Uczymy tego poprzez aranżowanie wielu okazji do porozumiewania się z różnymi […]

Wielokrotnie podkreślaliśmy fakt, iż ujednolicenie oddziaływań wychowawczych jest kluczowe, ale niełatwe. Wielokrotnie omawialiśmy na webinarach temat z perspektywy osób, które zajmują się tematem zawodowo. Tym […]

Protokół PECS opiera się na tym, w jaki sposób przebiega rozwój językowy u dzieci bez trudności rozwojowych. W pierwszej fazie PECS będziemy uczyć naszych uczniów […]

Szklanka z mlekiem się przewraca. Mała Iza, typowo rozwijająca się 18-miesięczna dziewczynka, przerywa to, co właśnie robi, patrzy na mamę i wskazuje palcem na zmianę: […]

Trzymając kartonik z ulubionym sokiem w jednej ręce i cienką słomkę w drugiej, Marysia próbuje przepchnąć ją przez otworek zasłonięty folią aluminiową. Gdy jej się […]

Nauczanie jest bardzo złożonym procesem. Byłoby wspaniale, gdyby było proste i łatwe. Nauczyciele nauczyliby się po prostu modelu liniowego – następujących po sobie kroków nauczania […]

Dla kogo jest PECS? PECS jest przeznaczony dla osób, które nie posługują się efektywnym, funkcjonalnym systemem komunikacji  (Frost i Bondy, 2002). Zazwyczaj, nie jest potrzebny […]

Skontaktuj się z nami!

Centrum Edukacyjne Pyramid