Program wsparcia uczniów z trudnymi zachowaniami – działania dostosowane do środowiska szkolnego 

Trudne zachowania uczniów nie są wyrazem złej woli – najczęściej są próbą radzenia sobie z sytuacjami, które przekraczają ich aktualne możliwości. W naszym programie nie skupiamy się wyłącznie na wygaszaniu niepożądanych reakcji – pomagamy zrozumieć dlaczego dane zachowania się pojawiają i jakie potrzeby za nimi stoją.

Punktem wyjścia jest rzetelna ocena mocnych i słabszych stron dziecka – zarówno w obszarze emocjonalnym, społecznym, poznawczym, jak i komunikacyjnym. Na tej podstawie wspólnie z zespołem szkolnym i rodziną tworzymy dopasowany plan wsparcia, który działa w realnych warunkach szkolnych, a nie tylko w gabinecie.

Pracujemy w duchu współczesnej Stosowanej Analizy Zachowania, łącząc skuteczność z empatią, zgodą i poszanowaniem potrzeb dziecka.

Ważne dla nas jest:

  • budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania w relacjach dorosły–dziecko,
  • wspieranie kompetencji komunikacyjnych i emocjonalnych,
  • unikanie interwencji opartych na przymusie – zamiast tego tworzymy warunki, w których trudne zachowania stają się zbędne,
  • regularna ewaluacja i aktualizacja planu – zgodnie z postępami ucznia i zmianami w środowisku.

Co obejmuje program:

  • obserwacje w środowisku szkolnym,
  • spotkania z nauczycielami i rodzicami,
  • stworzenie planu wsparcia i rekomendacji dla szkoły,
  • propozycje działań prewencyjnych i budujących pozytywne zachowania,
  • wsparcie we wdrożeniu (np. obecność w klasie, konsultacje dla kadry),
  • współpraca z psychologiem, superwizorem behawioralnym i innymi specjalistami.

Dla kogo:

Uczniowie w wieku przedszkolnym i szkolnym, którzy:

  • doświadczają trudności emocjonalno-behawioralnych,
  • nie radzą sobie z adaptacją w szkole,
  • są narażeni na wykluczenie lub niepowodzenia edukacyjne,
  • potrzebują spójnego i mądrego wsparcia w wielu środowiskach jednocześnie.

Skontaktuj się z nami!